LET OP:


Weer veilig thuis!

Vorige week donderdag ben ik ziek geworden in India (normale diarree, koorts, en slapheid). 's Avonds stapten we op de nachttrein en 2 reisgenoten zijn daarbij geblesseerd, door de drukte in een kuil gelopen en daardoor de enkel gescheurd. Toch doorgaan en in Varanassi naar de dokter (eerder was het niet mogelijk). Omdat ik me ook al 1,5 dag niet goed voelde, zeiden mijn reisgenoten ga ook mee naar het ziekenhuis, je kunt je altijd even laten nakijken. Zo gezegd, zo gedaan.

Daar aangekomen lijken de symptomen wel erg veel op een lichte malariavorm. Daarom zei de dokter, kun je beter naar het grote ziekenhuis om je verder te laten onderzoeken. Ik heb toestemming gevraagd van de verzekering en toen werd ik alleen afgezet bij het ziekenhuis. Hier kreeg ik verschillende testen: echotest, soort ct scan van mijn buik, bloedprikken. Die nacht bleef ik in het ziekenhuis (en mijn reisgenootjes kwamen heel lief langs). Volgende dag moet ik er ook bij overgeven en ik werd aan de hartbewaking gelegd, helaas want ik had een schone privekamer, en deze kamer was erg rumoerig en niet fijn.

De dokter kwam met de volgende resultaten:
1. Of een lichte vorm van malaria
2. Of een heftige griep
3. Sowieso met de lever, testen laten in Nederland
4. Iets met rode bloedlichaampjes (snap er niks van en mijn reisgenootjes ook niet).

Na de 2e nacht heb ik besloten om toch met de groep naar Nepal te gaan, anders zit ik alleen in India. De dokter geeft mij 5 setjes pillen, waarvan 2 verkeerd. Van alle pillen heb ik ook maar 1 x wat gehad, het voelde niet goed.Na een 8 durige busreis (langs een kloteweg in India & Nepal) zijn we bij de Nepaleese grens, deze loop ik over (een stukje door niemandsland). Dan eindelijk bij het hotel, en ik ben kapot, ik heb vanaf dan ook besloten (zondagavond) dat ik naar huis wil. De kans dat ik weer fit wordt, met dit reistempo is er niet en kans op een paar dagen rust ook niet.

Vervolgens met de verzekering gebeld: Je moet weer naar het ziekenhuis om een doktersverklaring. Ik; kan niet mevrouw, ziekenhuis is hier niet en ik kom gister pas uit het ziekenhuis. Zij: dan kunnen wij het niet voor je vergoeden. ik: Dat maakt me op dit moment niet uit ik wil naar huis.

Daarom om mijn eigen houtje het volgende geregeld:
Maandagochtend: Onze nieuwreisleider gaat een ticket regelen van Lumbini naar Kathmandu (groep laat me achter, helaas, wat heel emotioneel was)
Maandagavond: Aankomst KathmanduDinsdag: tickets regelen bij de agency van shoestring in kathmandu, gelukkig is het regeld (eerst wou het niet lukken met het geld)
Dinsdagavond-woensdagavond: Vliegen Kathmandu-Daho / Daho-FrankFurt / Frankfurt-Amsterdam

Ik ben nu gelukkig thuis, en voel me redelijk. Erg moe van de reis (maar wou dit mailtje eerst sturen) en mijn maag is nog niet volledig ok. Ik probeer om morgen naar de dokter te gaan. Wat ik dus precies heb, weet ik ook niet. Al met al was het een verschrikkelijke ervaring, je bent alleen in een vreemd land. Ik heb genoeg aan mijn groep gehad, maar je bent en blijft vaak alleen. En dat is niet leuk als je ziek bent!

Hopen dat snel alles goed gaat, maar daar heb ik alle vertrouwen in!
Posted by Picasa

0 comments:

Een reactie posten

 

Fotograaf Groningen | Fotograaf Friesland

Dit weblog bevat de recentste foto's die Ronald Zijlstra heeft gemaakt. Hij is portretfotograaf en maakt vooral spontane kinderportretten bij mensen thuis. Ook voor hippe familiefoto's, bruidsfoto's & foto's van stelletjes (of vriendinnenshoots, verlovingsshoots) kun je bij hem terecht.
Hij is vooral actief in het Noorden van het land , maar is uiteraard ook te boeken voor de rest van Nederland! Ga naar Ronald zijn algemene site: fotograaf groningen
Ronald Zijlstra Fotografie i.s.m. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

2011 (1) achtuuroverwerken (3) adderhorst (1) afdrukken foto's (1) ailand (1) album (1) alitha (1) ameland (3) analoog (7) andalusie (1) angelique (1) anita drent (1) anne (5) annelies (1) anneloes (1) annika (1) appingedam (1) architectuur (3) arcos de la frontera (1) arnhemsmeisje (4) ati (4) autonoom (1) baby (6) baby foto (1) baby fotograaf (1) baby fotografie (1) babyfotografie (1) bakkeveen (3) balk (1) bart (1) barteld (2) bed-breakfast (4) beetsterzwaag (1) belgrado (1) bellingwolde (1) benjamin (3) beppe (2) berlijn (7) berlin (1) bianca (2) bladeren (1) blog (1) blurb (1) boca (1) boedapest (1) boerderij (1) bolle buik (4) borger (1) bosnie (11) bowen (1) britt (1) broer en zus (1) broerenzus (4) broers (3) bruids foto (2) bruidsfoto (8) bruidsfoto leeuwarden (1) bruidsfotograaf (7) bruidsfotograaf friesland (1) bruidsfotograaf groningen (1) bruidsfotografen (1) bruidsfotografie (21) bruidsfotografie bruids foto (1) bruidsfotografie groningen (1) bruidspaar (1) bruidsreportage (6) bruidsreportage amsterdam (1) bruidsreportage zeist (1) bruiloft (19) buiten (12) buitenland (1) buitenportret (1) buitenpost (1) cadeaubon (1) calle (2) canvascompany (1) carla (1) christine (2) cris (1) cultuurpodium vanslag (1) daan (3) de bilt (1) delachendekip (1) den bosch (1) detailfotografie (1) dokkum (2) dokkumer nieuwe zijlen (1) drenthe (1) drieling (2) dubrovnik (1) duo (3) dvd (2) dvd hoesje (1) eddy (2) eemshaven (1) eindhoven (1) emma (4) esonstad (3) euroborg (1) evelien (1) expositie (1) familie (12) familie foto (19) familie fotografie (36) familie shoot (1) familiefoto (3) familiefoto's (7) familiefotografie (4) familiep (1) familieportret (17) feest (1) fiep (1) film (2) finn (2) flinders (1) foka (2) fos (1) foto familie (7) foto groningen (4) foto in een album (1) foto interieur (2) foto kids (1) foto kind (2) foto kinderen (2) foto trouwen (11) foto zwanger (1) foto's afdrukken (1) fotoalbum (1) fotoboek (1) fotograaf (1) fotograaf baby (1) fotograaf friesland (5) fotograaf groningen (28) fotograaf haren (1) fotograaf leeuwarden (1) fotograaf portret (6) fotograaf trouw (2) fotografie (6) fotografie ameland (1) fotografie familie (3) fotografie friesland (1) fotografie groningen (16) fotografie haren (1) fotografie kids (2) fotografie kinderen (9) fotografie leeuwarden (1) fotografie portret (3) fotoreportage (8) fotoreportage kinderen (1) fotoshoot (2) fotoshoot arnhem (1) fotoshoot drenthe (1) fotoshoot groningen (2) frank (1) frans (1) friesland (3) froukje richt (1) geboorte (1) geke (1) gelieke (15) gezin (7) gezinsfoto (1) gezondnu (1) gijs (1) glimmen (1) graan (2) granada (1) griekenland (1) groepsfoto (2) groningen (35) grote markt (1) hamburg (1) harrynynke (3) hebe (3) heide (4) henriette (1) herfst (2) het rijk van de keizer (1) hipkind (3) hond (1) hongarije (1) hotpoint (1) hugo boss (1) huwelijksfotograaf (4) huwelijksfotografie (1) ijs (1) ingrid (1) inspiratie (1) interieur (6) interieur foto (2) interieur fotografie (3) interieurfoto (2) interieurfotogografie (1) interieurfotografie (4) interrail (1) isa (2) isabella freshtv (1) israel (2) istanbul (1) ixxi (1) jan (6) janneke (1) jeroen (1) jeruzalem (1) jesper jille (3) jordanie (2) jules (2) jurgen (12) jury (1) kartonwinkel (1) kastanje (1) kathelijne (1) kerst (1) kim (1) kinde rfotografie (1) kinder foto (30) kinder fotografen (1) kinderen (93) kinderfoto (5) kinderfotografen (1) kinderfotografie (29) kinderfotografie friesland (1) kinderfotografie groningen (5) kinderkamer (1) kinderkleding (1) kinderportret (1) klaasjan (2) klaske (1) kleindochter (1) klinze (2) koeien (4) koekenzopie (1) kollumeroord (1) koos (1) kroatie (1) kroeze (1) landal (1) landje (1) landschap (3) larsmarjolein (17) lauwersoog (1) lauwerstocht (1) leeuwarden (5) lensflair (2) liefkindje (3) linkedin (1) lisse (1) locatie (37) lotjeenco (1) lourens (1) love shoot. portret fotografie (1) loveshoot (1) luut peter (1) maarten (2) macedonie (1) macro (5) madnes (1) madrid (1) makelaars (1) mama (1) mama magazine (1) mamamagazine (1) mamiya (5) marcel (1) marga hester (1) margriet (2) margrietha (1) marieke (1) markt (2) marokko (1) marrakech (1) martin van dijk (1) martinsimone (1) mathilde (4) mattijsnoord (1) media (1) MF horeca (1) michelle (1) monumentaal usquert (1) munnekezijl (1) naakt (1) natuur (5) nettenfabriek (1) newborn (5) newborn fotografie (2) niels (2) nikond7000 (3) ninthe (2) noorderlicht (1) noorderplantsoen (1) noorderzon (1) o42 (1) ogen (1) olaf (1) oma (7) onderdendam (1) opa (7) oudennieuw (1) ouders (1) oudkerk (2) pake (2) pamela (2) papa (1) pasen (1) peter (1) photobooth (1) photoshop (1) piet hein eek (1) pieter (2) pinhole (10) pinkribbon (1) pipbehang (1) platteland (1) polaroid (4) portret (143) portret foto (1) portret fotograaf (5) portret fotografie (8) portretfoto (8) portretfotograaf (1) portretfotografie (13) portretshoot (1) product (1) publicatie (12) puurleven (1) pytsje (1) recensie (2) regen (2) reisfoto (2) reisfotografie (6) reizen (24) rens (1) reportage (1) reportage fotografie (1) rick (5) rijssen (1) rinsumageest (1) robin (2) ronda (1) sandra (1) sanne (1) sarah (1) sarajevo (1) schaatsen (2) schiermonnikoog (2) school (12) schoolbus (1) schotels (1) scouting (4) servie (1) sevilla (1) sietze klaas (1) sjouke (1) skopje (1) sneek (1) sneeuw (2) social media fotografie (1) soest (1) spanje (1) stand (1) stelletje (5) stempel (1) stephanie (1) strand (1) strijp s (1) strobist (1) studio (6) suikerunie groningen (1) surhuisterveen (1) sytse (1) tarifa (1) tegenlicht (1) terherne (1) theater (1) thee (1) thies (1) thuis (8) tim (2) touwfotografie (1) trebinje (4) trouw foto (14) trouw fotograaf (4) trouw fotografie (2) trouwalbum (2) trouwen (26) trouwen foto (1) trouwfoto (8) trouwfoto's (2) trouwfotograaf (8) trouwfotografie (35) trouwreportage (11) tsjechie (1) turkije (1) twitter (1) umcg (1) usquert (2) vakantie (5) vera (1) verjaardagsfeest (1) verliefd (1) vidra (1) volksdansen (3) voorjaar (1) vriendinnen (6) vriendinnenshoot (1) vrij erk (1) vrij werk (29) vrouwen (1) website (1) wedtog (1) weloveitwhenaplancomestogether (1) weloveweddings (2) wenen (1) wijsneus (3) winnen (1) winter (2) wolken (1) woonservice (1) workshop (1) ysbrechtum (1) zakelijk (1) zakelijk portret (1) zankyou (1) zelfportret (1) zomer (2) zonnebril (1) zoutkamp (1) zusjes (10) zwanger (5) zwanger foto (1) zwangerschapsfotografie (2) zwembad (1)

Zoeken in deze blog

Popular Posts